Tu ai primit moțonache de la Lidl? Știi…Stikeez, ăia mici, colorați, de se lipesc cu ventuza pe frigider, sau unde vrei tu? Oricine primește unul la fiecare 50 de lei cheltuiți pe cumpărături la Lidl în perioada promoției (17 August-13 Septembrie, 2020). Te-ai întrebat vreodată cât de mult plastic înseamnă toate figurinele respective, sau dece o companie preocupată de sustenabilitate și de mediul înconjurător le oferă oamenilor bucăți de plastic ca să-i motiveze să cumpere mai mult?
Conform regulamentului oficial al campaniei, vor fi distribuite 12.6 milioane de figurine din plastic (12.645.600 mai exact). La o greutate medie aproximativă de 2 grame per figurină, Lidl distribuie clienților săi aproximativ 25 de tone de plastic, doar într-o lună, fără să luăm în calcul costurile logistice pentru producerea acestor figurine, transportul și manipularea lor, și cele 12.6 milioane de ambalaje individuale în care este împachetată fiecare figurină.
Această campanie nu e prima din seria Stikeez, ci se derulează an-de-an în magazinele Lidl. E o campanie promoțională, un mod de a crește vânzările, făcându-i pe copiii care vor să colecționeze cele 24 de figurine (într-un caiet de colecție, care costă 13 lei) să-și ducă părinții la Lidl, în loc de alte magazine.
Aceste jucărioare mici, ușor dispozabile, ușor de pierdut și de împrăștiat, vor sfârși inevitabil la gunoi, iar cum în România recliclarea este spre zero, plasticul promoțional de la Lidl va sfârși în natură. Și mai sunt și periculoase, stikkez, pentru copii până la 3 ani, că pot fi înghițite foarte ușor, fiind de dimensiuni relativ mici.
Este curios, cum o companie care clamează Sustenabilitatea ca una din valorile sale, o companie care a luat măsuri concrete pentru reducerea plasticului (eliminarea articolelor de unică folosință din plastic, și chiar are un program numit REsetPlastic, prin care își propune să reducă cu 20% cantitatea de plastic a ambalojelor produselor marcă proprie până în 2025 și să facă trecerea către plasticul reciclabil pentru toate ambalajele mărcilor proprii ce utilizează acest material. ), își motivează clienții, sau pe copiii acestora (ceea ce face cu atât mai chestionabilă moral această campanie) cu plastic. PLASTIC!?
“Ne pasă de impactul activităților noastre asupra oamenilor și mediului înconjurător. Comportamentul responsabil în toate domeniile noastre de activitate este modalitatea prin care reușim să ne îndeplinim zi de zi promisiunea calității, dar și să protejăm mediul înconjurător pentru un viitor mai bun. ” https://corporate.lidl.ro/sustenabilitate
E bine să spui ceva despre sustenabilitate, despre responsabilitate socială, pe site-ul companiei. Dă bine în era curentă unde preocuparea pentru mediu e una constant pe buzele tuturor. Mai bine ar fi, însă, să îți concentrezi eforturile pentru protejarea mediului, pe toate planurile, nu să reciclezi cu o mână și să poluezi cu alta. Concursurile de fidelizare a clienților nu sunt un concept nou, și toate marile lanțuri comerciale le folosesc. Iar cu un pic de creativitate, aceste programe pot și ele deveni sustenabile, fără impact asupra mediului. Un exemplu ar fi colecționarea electronică de figurine, într-un spațiu virtual, cu acces printr-un cod de tip QR scanabil de bonul de casă. Alternativ, figurinele ar putea fi confecționate din materiale biodegradabile, sau compostabile, sau pur și simplu, poate fidelizarea clienților ar trebui realizată prin calitatea produselor și serviciilor oferite, fără a fi nevoie să distribuie plastic, în 2020.
Dar până se mută Lidl cu sustenabilitatea și pe partea de promoții, poate ar trebui să le lăsam moțonache la casă, să stea cuminți în ambalajelor lor colorate. Lasă stikeez la casă! #lasăstikeezlacasă
No comments! Be the first commenter?