Mai țineți minte când “Învingeam impreună” în timpul campaniei electorale a candidatului Soos Zoltan la primaria municipiului Târgu Mureș? Schimbam placa, alungam mafia…știți…În fine, dacă ați uitat, noroc că avem cărțulia cu promisiuni electorale ale pe atunci candidatului, acum primarului aproape la final de mandat Soos Zoltan.
Printru pozele idealiste și promisiunile înălțătoare se număra și instalarea de stații pentru încărcarea mașinilor electrice, trotinete, biciclete… frumos, nu-i așa. Doar că realitatea din poze nu se pupă cu cea din teren, adică din oraș, adică din viețile noastre.
În ciuda promisiunilor de amplasarea de stații de încărcare pentru mașini electrice, biciclete și trotinete electrice, până la sfârșitul lui 2023, aceste planuri au rămas neîndeplinite, cu zero stații de încărcare instalate, așa cum reiese din răspunsul oficial al primăriei.
Într-o cerere pentru acces la informații adresată primăriei, până la 21 decembrie 2023, au fost instalate zero bucăți stații încărcare orice. Dar stați, nu e totul pierdut. După cum puteți vedea din răspunsul primăriei, se vor instala totuși 4 stații, cândva în 2024. Iar celor cărora numărul 4 vi se pare o cantitate prea mică, nu disperați, mai vin altele, poate.
În aceeași adresă, primăria ne spune că s-a mai semnat un contract de finanțare pentru alte 45 de stații.
Târgu Mureș, cu promisiuni neîmplinite până în 2023, se confruntă cu o lipsă critică de infrastructură pentru încărcarea vehiculelor electrice. Această situație este cu atât mai gravă având în vedere densitatea mare a populației orașului cu un număr mare de mașini în circulație într-un spațiu restrâns, iar potențialul de a beneficia de pe urma reducerii poluării în urma creării infrastructurii adecvate ar fi unul real, tangibil.
Comparativ cu Alte Orașe din Transilvania
În contrast, alte orașe din Transilvania au făcut progrese semnificative în dezvoltarea infrastructurii pentru mașini electrice:
- Cluj-Napoca: Se distinge prin prezența stațiilor rapide de încărcare și o dezvoltare constantă a rețelei de încărcare. 78 staii de incarcare la final de 2022 conform Actual de Cluj.De mentionat că în urma verificărilor la serviciul parcari din cadrul primariei Municipiulul Cluj-Napoca, nu exista o situatie a statiilor de incarcare oferite de primarie, aceasta situatie putand fi obtinuta numai in urma unei cereri la registratura.
- Timișoara: A investit în infrastructura de încărcare, cu o creștere vizibilă a numărului de stații. Din inormatiile gasite pe internet, la Timisoara functioneaza un numar de 16 statii pentru incarcarea masinilor electrice instalate de primarie.
- Sibiu: A semnalat progrese în extinderea rețelei de stații de încărcare, susținând astfel mobilitatea electrică. SPADPP are în administrare un număr de 15 stații de încărcare vehicule electrice, tariful serviciului de încărcare este de 1 leu/KWh (site primaria sibiu)
- Brașov: De asemenea, a făcut investiții în infrastructura de încărcare, reflectând un angajament față de mobilitatea sustenabilă. In acest moment functioneaza 24 de statii de incarcare montate de primaria brasov cu planuri de a instala inca 250 de statii.
Problema Târgu Mureș reflectă o problemă mai largă la nivel național, cu lipsa unei strategii coerente și eficiente pentru extinderea rețelei de încărcare electrică. Conform unei analize Europa Liberă în Romania Sunt 1.700 de puncte de încărcare în prezent, iar autoritățile de la București și-au propus să mai construiască încă 30.000 în următorii patru ani. Insă întrebati despre aceasta strategie…. “Europa Liberă a solicitat de la toate clarificări. Concluzia: niciun minister nu a putut prezenta o strategie concretă despre cum ar urma să fie construite zecile de mii de puncte promise pe hârtie.”
Potrivit studiului Deloitte „2022 Global Automotive Consumer Study”, lipsa infrastructurii publice de încărcare este principalul motiv pentru care românii sunt reticenți față de mașinile electrice. Abia apoi sunt invocate autonomia mașinii și prețul ridicat.
Promisiunile electorale fără acțiuni concrete nu fac decât să întârzie tranziția către un mediu mai curat. Orașele care investesc în infrastructura pentru mașini electrice se poziționează ca lideri în sustenabilitate și inovație. Târgu Mureș, și alte orașe similare, trebuie să ia măsuri concrete pentru a transforma aceste promisiuni în realități tangibile, beneficiind de un mediu urban mai curat și mai sănătos.
Este imperativ ca autoritățile locale și naționale să adopte o abordare pragmatică și eficientă, coordonându-se pentru a asigura o tranziție ecologică reală și eficientă. Aceasta nu numai că îmbunătățește calitatea vieții urbane, dar este și un pas vital spre îndeplinirea obiectivelor de mediu la nivel național și european.
OpenAI often offers a free tier for their API with limited usage per month. Check OpenAI’s official website for the latest information on free access options.
Your writing has a way of resonating with me on a deep level. I appreciate the honesty and authenticity you bring to every post. Thank you for sharing your journey with us.
أنابيب LDPE في العراق تقدم شركة إيليت بايب في العراق مجموعة شاملة من أنابيب الـ LDPE، التي تُقدّر لمرونتها وخفتها ومقاومتها لمجموعة متنوعة من المواد الكيميائية. تم تصميم أنابيب الـ LDPE لدينا لتلبية معايير الجودة العالية، مما يضمن أداءً موثوقًا عبر تطبيقات متنوعة. باعتبارها واحدة من أفضل وأكثر شركات تصنيع الأنابيب موثوقية في العراق، تلتزم شركة إيليت بايب بتقديم منتجات تجمع بين المتانة والأداء. لمزيد من المعلومات حول أنابيب الـ LDPE الخاصة بنا، تفضل بزيارة elitepipeiraq.com.
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!